Hej Alle..
Så er vi færdige med at filme, øb bøv! Det har ellers været super underholdende at følge Lotte i hendes fremragende skuespil :o) Især de hemmelige scener af Lotte med ketchup i hovedet, var virkelig underholdende :o) Ideerne til optagelserne var mange og vi endte op med over 240 klip! God fornøjelse med redigeringen! ;o)
- Nu kommer den stillesiddende, og nogle vil endda mene kedelige del! Redigeringen i Movie Maker går fremad, vi er så småt ved at have styr på de visuelle effekter og overgangene til de forskellige klip! Lydredigeringen kommer i morgen, og efter en længere kamp med Audacity og vores musikformater ser det nu endelig ud til at lykkedes!
Redigeringen i sekunder og milisekunder kræver virkelig præcision, men mon ikke det nok skal lykkedes til sidst?
Hav en dejlig dag :o)
Line.
tirsdag den 23. november 2010
mandag den 22. november 2010
Hvordan skal det dog ende?
Indtil videre har vi 4 ugers udannelse bag os, når det vedrører brugen af forskellige medier. Jeg tænker på hvordan jeg nogen sinde skal blive kompetent nok til at møde børnenes kompetencer inden for brugen af medier. De er jo opvokset med det, og kender alt til nettet og hvad det har at byde på.
Det er mærkelig at tænke på, at man tager en uddannelse hvor man ved, at brugen af medier, bare vil stige og stige, men at dem der skal vise vejen for børnene og undervise dem ikke synderligt udannet i det. Jeg er spændt på at se, om jeg bliver bedre uddannet til at klare den udfordring, der er omkring det at bruge medier i undervisningen.
Det er mærkelig at tænke på, at man tager en uddannelse hvor man ved, at brugen af medier, bare vil stige og stige, men at dem der skal vise vejen for børnene og undervise dem ikke synderligt udannet i det. Jeg er spændt på at se, om jeg bliver bedre uddannet til at klare den udfordring, der er omkring det at bruge medier i undervisningen.
De unge vil sikkert med lethed kunne snyde mig, og undgå at lave det man har bedt dem om på nettet. De kan finde infoen uden selv at lave noget og hvis ikke kan de altid finde en ven som helt sikkert kan hjælpe dem. Jeg håber jeg bliver overrasket over uddannelsen, for på mig virker det lidt som om alla godt ved at det er medier, computere og teknik der bliver fremtiden, men ingen ved rigtigt hvordan man skal bygge lærer uddannelsen sammen så vi kan i møde komme de unge.
Hvad tænker i andre om det? Føler i jer kompetente nok til at lærer fra jer, når det gælder medier? Ikke fordi medie forløbet ikke har været godt for det har det. Det har været skide sjovt og jeg har lært en masse…
Tanker gjort mandag aften d. 22 nov kl. 21:58, så fejlene må i leve medJ
- Tine
fredag den 19. november 2010
Første blogindlæg.
medie analyse og konstruktion af vores kortfilm
Handlingsplan og fortælleplan: Figuren er en fiktiv person som har sine indre angst for forskellige fobier, som vi alle kender det fra os selv. Vi prøver at fremvise en masse følelser personen gennemgår i forløbet. Hendes associationer om hendes fobi, gennemgår hun i vores lidt scary agtig univers, hvor hun møder modstand, som hun skal prøve at realisere.
Miljø: dramaturgien ligger op til en skræk film fordi angst og fobier kan virke skræmmende for alle med en angst for noget de ikke er vant til.
Selve konstruktionen:
Filmen kan godt opbygges som en form for berettermodel, hvor spændingen langsomt opbygges, indenfor et scary univers. anslag/præsentation, point of no return og konflikt/klimaks og happy ending.
Headlines og hovedpersonen introduceres i et idyllisk miljø, hun bliver chokeret over en meddelelse, hendes angst og fobi indtræder(point of no return), idyllen forsvinder og konfliktoptrapningen med hovedpersonen indtræffes og den lange seje kamp om, et fobi udvikles, igennem et scary univers klimaks, hvor hun så overvinder sit fobi og det ender lykkeligt ( happy ending).
Optagelse og klippeteknik
Vi har gennemgået vores optagelsesfase og nu er vi igang med klipning og redigeringsfasen. vi har valgt at optage flere sekvenser af en scene for at få forskellige billed beskrivelser af vores hovede figur. Disse scener er typisk lavet i et halvtotal el. halvnær for at få de bedste kropsudtryk og ansigtsudtryk frem i filmen, udover det har vi fuldt close up/ultranær på vores figur i enkelte scener, som bliver klippet ind i filmen for at give kortfilmen en scary dimension.
Lys og lyd effekter
vi vil ligge effektlyd ud som underlægningsmusik, så vi for en dramatisk handling og skaber en intens stemning, hvilket er incidentialt motiveret til fortællerplanet. Lys har vi brugt procetør lys, så vi for skarp effekt billede på hendes mareridt og associationer om hvor skræmmende det er at gå til tandlægen, hvis man har dårlig samvittighed over ikke at havde været til tandlægen i mange år, og godt ved man har en masse der skal ordnes...
skrevet af daniel
medie analyse og konstruktion af vores kortfilm
Handlingsplan og fortælleplan: Figuren er en fiktiv person som har sine indre angst for forskellige fobier, som vi alle kender det fra os selv. Vi prøver at fremvise en masse følelser personen gennemgår i forløbet. Hendes associationer om hendes fobi, gennemgår hun i vores lidt scary agtig univers, hvor hun møder modstand, som hun skal prøve at realisere.
Miljø: dramaturgien ligger op til en skræk film fordi angst og fobier kan virke skræmmende for alle med en angst for noget de ikke er vant til.
Selve konstruktionen:
Filmen kan godt opbygges som en form for berettermodel, hvor spændingen langsomt opbygges, indenfor et scary univers. anslag/præsentation, point of no return og konflikt/klimaks og happy ending.
Headlines og hovedpersonen introduceres i et idyllisk miljø, hun bliver chokeret over en meddelelse, hendes angst og fobi indtræder(point of no return), idyllen forsvinder og konfliktoptrapningen med hovedpersonen indtræffes og den lange seje kamp om, et fobi udvikles, igennem et scary univers klimaks, hvor hun så overvinder sit fobi og det ender lykkeligt ( happy ending).
Optagelse og klippeteknik
Vi har gennemgået vores optagelsesfase og nu er vi igang med klipning og redigeringsfasen. vi har valgt at optage flere sekvenser af en scene for at få forskellige billed beskrivelser af vores hovede figur. Disse scener er typisk lavet i et halvtotal el. halvnær for at få de bedste kropsudtryk og ansigtsudtryk frem i filmen, udover det har vi fuldt close up/ultranær på vores figur i enkelte scener, som bliver klippet ind i filmen for at give kortfilmen en scary dimension.
Lys og lyd effekter
vi vil ligge effektlyd ud som underlægningsmusik, så vi for en dramatisk handling og skaber en intens stemning, hvilket er incidentialt motiveret til fortællerplanet. Lys har vi brugt procetør lys, så vi for skarp effekt billede på hendes mareridt og associationer om hvor skræmmende det er at gå til tandlægen, hvis man har dårlig samvittighed over ikke at havde været til tandlægen i mange år, og godt ved man har en masse der skal ordnes...
skrevet af daniel
tirsdag den 16. november 2010
Storyboard
Hey dette er mit første indlæg i går lavet vi storyboard. Dette viste sig at være noget af en udfordring, da alle i gruppe ikke rigtigt var enig om, hvad vi skulle lave af film. Men efter en masse blod, sved og tåre og en omgang cafe møder med de andre grupper kom vi til sidste frem til hvad vores film skulle handle om. Så derfor syntes jeg at den måde at lave det om til en slags cafe, hvor man kunne gå hen og høre vores og andres projekt var godt vi fik noget positivt feedback.
På vores projekt og nogle gode input fra nogle andre grupper. men hvad disse input er ved jeg ikke komme ind på her men vente med til senere i forløbet.
Hilsen Bob 10.11
På vores projekt og nogle gode input fra nogle andre grupper. men hvad disse input er ved jeg ikke komme ind på her men vente med til senere i forløbet.
Hilsen Bob 10.11
fredag den 12. november 2010
Medieprojekt 2010
Så er vi godt igang med vores medieprojekt.. De første par gange har været lidt langtrukne, vi har været igennem mange ting og har lært lidt af hvert. I dag, fredag, har dog klart været den bedste og jeg føler nu virkelig at vi er klar til at komme igang med at lave vores egen film.
Jeg glæder mig til at vi i næste uge skal i gang med at skrive manuskript og se hvor kreative vi kan være :o)
Jeg håber i alle får en dejlig weekend!
Mvh Line.
Abonner på:
Opslag (Atom)
